כוסמת ירוקה וירקות מאודים כוסמת ירוקה וירקות מאודים כוסמת ירוקה וירקות מאודים

כוסמת ירוקה וירקות מאודים

מה צריך?

2.5 כוסמת לא קלויה (רצוי אורגנית)

3.5 כוסות מים

1 בצל גדול

2 -3 גזרים

1 סלק גדול

צרור פטרוזיליה

חצי צרור שמיר

מלח/פלפל


למה כוסמת?

הרבה אנשים נרתעים מהפחמימה הזו בשל טעמה וריחה. מבחינתי את הטעם לתבשיל נותנים התוספים - ירקות, תבלינים, עשבי תבלין.... ככל שנרבה בהם, נהנה יותר מהתבשיל ומערכיו התזונתיים!

ובכל זאת למה דווקא כוסמת?

כי היא פחמימה שאיננה מכילה גלוטן ועשירה מאוד בחלבון, במינרלים (ברזל, אבץ, סלניום), ובנוגדי חמצון.




מה עושים?

שוטפים היטב את הכוסמת ומשרים עד שהירקות מוכנים (לפחות 1/2 שעה).

שוטפים, קולפים וקוצצים לקוביות קטנות את הירקות.

מכניסים לסיר שטוח ורחב את הירקות (למעט הפטרוזיליה), מוסיפים קצת מלח, מכסים ומאדים.

התהליך אורך כ- 20 דק', מידי פעם מערבבים ומוודאים שהירקות לא נחרכים.

מסננים את הכוסמת ושוטפים שוב היטב.

מוסיפים לסיר ומכסים במים.

מבשלים על אש נמוכה 20 דק' נוספות.

5 דק' לפני תום הבישול מוסיפים את הפטרוזיליה הקצוצה.

חזרה לדף הראשי
Share
אורנה נוימן | המרכז לבריאות אקטבעית | סילבוס הרצאות וסדנאות | מורן 17 תמרת | טלפון: 04-6441349 | נייד: 052-3362486 | מייל - ornanewman@gmail.com |
Powered by Artvision | Truppo Websites