הסלט של מרי הסלט של מרי הסלט של מרי

הסלט של מרי

רכיבים:

1 שקית של עלי סלנובה או כל עלים ירוקים שאוהבים.

1-2 קישוא זוקיני ירוק כהה

15-20 עגבניות שרי חצויות

גבינת פטה עיזים או מוצרלה בייבי

שמן זית

מלח/פלפל

לרוטב:

חופן עלי בזיליקום

חופן עלי נענע

1 שן שום

שמן זית

מלח/פלפל

תוספות:

רימון - בעונה

אספרגוס

** לגרסה טבעונית - ניתן להמיר את הגבינות בטופו


 ובנימה אישית...

את המתכון הזה הכנתי בהשראת סלט שאכלתי אצל חברים בעיר בת' שבאנגליה.

ניסיונות שעשיתי על מנת להתאימו למטבח הישראלי ולחומרי הגלם הטריים שיש לנו, גיליתי שאפשר לשחק עם הירקות בשילובים שונים ותמיד זה יוצא טעים באופן מפתיע.

נסו לגוון עם האופציות המוצעות - הנאה מובטחת!

ועוד דבר, נכון שזה סלט שדורש קצת יותר התעסקות (ונאכל בצ'יק...) אבל בהחלט שווה את הטרחה!


אופן הכנה:

חוצים את השרי ומכניסים לקערה עם שמן זית, מלח ופלפל.

מסדרים בתבנית עם ניר אפיה את חצאי השרי כאשר הקליפה כלפי מטה.

אופים בתנור שחומם מראש, ל- 170 מעלות במצב טורבו, במשך כ- 50 דק' או עד שהשרי כמעט יבש.

חותכים את הקישואים לעיגולים או רצועות דקות באמצעות קולפן.

מסדרים ע"ג תבנית מרופדת בניר אפיה ומשומנת קלות. מושחים את רצועות הקישוא במעט שמן זית ומפזרים מלח/פלפל מעל.

אופים בתנור שחומם מראש ל- 170 מעלות במשך דקות ספורות. יש להשגיח שלא ישחים מידי!

אם רוצים להוסיף אספרגוס, חולטים אותו במים רותחים עם מלח, מסננים וצורבים קלות ע"ג מחבט משוח בשמן זית.

להכנת הרוטב, מכנסים את כל הרכיבים למעבד מזון וקוצצים.

בוחרים צלחת הגשה גדולה, מניחים את העלים הירוקים ומעליהם את יתר הירקות.

מפזרים את הגבינה ואת הרוטב ומגישים.

** לגרסה הטבעונית - חותכים את הטופו לריבועים 1.5X1.5 ס"מ וצולים קלות במחבת עם מעט שמן זית.


חזרה לדף הראשי
Share
אורנה נוימן | המרכז לבריאות אקטבעית | סילבוס הרצאות וסדנאות | מורן 17 תמרת | טלפון: 04-6441349 | נייד: 052-3362486 | מייל - ornanewman@gmail.com |
Powered by Artvision | Truppo Websites